Hearthstone Book of Heroes: Hikaye ve Taktikler

Hearthstone Book of Heroes ile Warcraft hikayesini öğrenmek için bir yazı.
Hearthstone book of heroes
Hearthstone Book of Heroes macerasına dair bir rehber burada

Hearthstone için yeni hikaye Book of Heroes çok kısa bir süre önce çıktı. Bu macerada Jaina ile oynuyoruz. Yeni hikaye ile birlikte yeni bir Jaina portresi ve 5 tane de Mage paketi içeren bir bundle mağazaya eklendi. Biz de sizin için bir çekiliş düzenliyoruz. Çekilişe katılmak için Facebook grubumuzdaki aşamaları takip edin.

Archmage Antonidas

Antonidas ile olan hikayesini anlatarak başlayacağız. İlk başta Jaina, Kirin Tor’un genç bir üyesi olarak görünür. Bu kısımda büyücü Antonidas ile konuşmaktadır.

Hearthstone book of heroes
Archmage Antonidas

Jaina henüz on bir yaşındayken, ebeveynleri Daelin ve Katherine Proudmoore, kızlarının olağanüstü büyülü yeteneklerini öğrendiler ve onu Kirin Tor’un kalbi olan Dalaran şehrine göndermeye karar verirler.

Hearthstone book of heroes
Antonidas’ı bizi çırak alması için ikna etmeye çalışıyoruz.

Yıllar geçtikçe, Jaina temel eğitimini kolaylıkla tamamladı ve büyük Archmage Antonidas’tan başka hiç kimseye çırak olmak istemedi. Oynayacağımız ilk kısımda Antonidas’ı bizi yanına alması için ikna etmeye çabalıyoruz. İlk turda fireblast’ın adı değişik olanı ile başlıyoruz.

Strateji

  • Kahraman Gücün: 2 mana, “1 hasar ver.”
  • Rakibin Kahraman Gücü: Pasif, “Kendi büyülerin iki kez tetiklenir.”

Rakibin kahraman özelliği her ne kadar göz korkutucu gibi gözükse de destesinde bunu etkili kullanmasını sağlayan çok az sayıda kart var. İlginç bir şekilde, bu eşleşmeyi kazanmanın bir yolu, tahtasını Mirror Image ile doldurmasına izin vermektir. 7 yuvayı da doldurduğunda, gerçekten başka bir şey yapamaz – sadece onları bırakırsınız, her fırsatta kafasına Fireball, Pyroblast ya da Hero Power atarak kazanabilirsiniz. Ne kadar onursuz(!) görünse de denemeye değer :))

Prince Kael’thas

Hearthstone book of heroes
Kael’thas Sunstrider

Jaina, Dalaran’da geçirdiği süre boyunca High Elflerin krallığı olan Quel’thalas Prensi Kael’thas Sunstrider ile tanışır. O zamanlar Kael’thas tıpkı Antonidas gibi Dalaran şehrini koruyan ve tüm Azeroth vatandaşları tarafından saygı duyulan önemli bir kişiydi.

İnanılmaz yeteneklerinin yanı sıra Jaina’nın güzelliğinden de etkilenen Jaina’dan daha yaşlı olan Kael’thas,  “Daughter of the Sea” (Denizin Kızı) olarak tanınan güzel kızdan hoşlanmaya başlar. Genç prensin bilmediği şey ise, Jaina’nın kalbinin zaten başka birine ait olduğuydu. (Warcraft evrenine hakim olanlar kimden bahsettiğimi hemen anlamıştır 😉 )

Strateji

  • Kahraman Gücün: 2 mana, “2 hasar ver.”
  • Kael’thas Kahraman Gücü: Pasif, “Bir büyü yaptıktan sonra destene Fireball karıştır. Maliyetini 2 mana arttır. “

Kael biraz uzun konuşacak fakat ondan sonraki kısım gayet keyifli. Destemizde donma kartları ve sinerjilerle dolu ve elbette bundan yararlanmak istiyorsunuz.

Kael’i late game dediğimiz ileriki turlardan yenmek biraz zor olur. Destesi bir noktada tahmin ettiğiniz gibi 6 mana Fire Ball kartlarıyla dolu olacak, bu yüzden eğer iyi çekerse oyun 10 manaya ulaşmadan kaybetme ihtimalimiz var. Çok fazla minyon hasarı almamaya çalışın, ancak 12’ye veya altına düşmedikçe sorun olmaz (yani iki Fireball hasarından fazla can iyi olur). Ayrıca sizi Fireball’a karşı hayatta tutabilecek bir Ice Block + Counterspell’e sahipsiniz. Antonidas’ın aksine Kael çok fazla kart çekmiyor. Bu sayede eli boşken vurun kafasına gitsin!

Prince Arthas

Hearthstone book of heroes
Arthas

Jaina’nın abayı yaktığı ve yukarıda bahsettiğimiz kişiyle savaşacağız: Arthas Menethil! Jaina, Dalaran’da büyücü olma yolunda Lordaeron’u ziyaret ettiğinde onların geçmişi çok eskilere dayanır. Genç prens Dalaran’ı büyülü araştırmalar ve Jaina ile vakit geçirmek için ziyaret ettiğinde, Jaina’nın Arthas ile ilişkisi ciddileşti. Kısa bir süre sonra Prens Arthas, Jaina’ya evlenme teklif etmeyi planladı, ancak tüm Lordaeron imparatorluğuna bir an önce liderlik etme olasılığıyla karşı karşıya kaldıktan sonra tereddüt etti. Sonunda, Arthas, Jaina ile olan ilişkisini, her ikisinin de görevlerine odaklanabilmesi için sonlandırmaya karar verdi – bu karar, Jaina’ya bugüne kadar büyük gönül yarasına neden olan sebep de budur.

Hearthstone book of heroes
Arthas Menethil

Bir süre sonra Arthas, Lordaeron’un her yerine yayılan uğursuz bir vebayı araştırdı. Büyülü uzmanlığa çok ihtiyacı vardı ve bundan dolayı Jaina  genç prensimizi desteklemeye karar verdi. Hearthstone’da biraz yüzeysel geçilse de olay aslında önemlidir. Bir köyde Mal’Ganis önderliğinde bir veba yayılır. Bunu durdurmanın yolu olarak Arthas virüs taşıyan herkesi tek tek öldürmeye karar verir. Birlik her ne kadar bunu istemese de yapmak zorundadır. Jaina bundan dolayı Arthas’ı yani sevdiği adamı karşısına almaya cesaret eder.

Strateji

  • Kahraman Gücün: 2 mana, “3 hasar ver.”
  • Rakibin Kahraman Gücü: 2 mana, “Tüm rakip minyonlara 2 hasar ver. Eğer herhangi biri ölürse, tüm minyonlarına Divine Shield ver. “

Arthas’ın Hero Power’ı işleri basitleştirir – düşük canlı minyonlarla oynamak istemezsiniz. Dürüst olmak gerekirse, destenizdeki menzildeki tek minyonlar Sihirbazın Çıraklarıdır (bu onları gerçekten işe yaramaz hale getirir). Ancak Kahraman Gücünüz artık üç hasar verirken, hem tahta kontrolü hem de rakibinizi yakmak çocuk oyuncağı olmalı.

Bir Libram büyüsü oynuyor, ancak endişelenmeyin, yönettiği tek Libram Libram of Wisdom – diğer ikisi yok (bu yüzden büyük minyonlarınız güvende ve büyük bir sorun çıkmayacak). Arthas bir sürü can yenileme büyüsü – Holy Light, Paragon of Light, Guardian of Kings, Lay on Hands… Ama aslında bu onu uzun süre hayatta tutamaz.

Hearthstone book of heroes
Arthas vs Jaina

Bu eşleşmeyi kazanmanın en kolay yolu, oyunun başlarında ve ortalarında Canımız ile oyunu kontrol etmek ve temizlenecek hiçbir şey olmadığında sadece yüze vurmak için kullanmaktır. Bir noktada Hero Power’ınız sayesinde rakip minyonlarını durdurun – her turda ona 3 tane dağıtın ve Flamestrike gibi bir sahayı temizlemeye yetecek kadar minyon olana kadar dondurmaya devam edin. Bir noktada minyonlarınız gerçekten ucuz hale geliyor (Luna’s Pocket Galaxy sağolsun) oyunu kapatmanın en iyi yolu ucuz bir Mana Giant’ı inmek ve onu kopyalamaktır.

Divine Shield ve Windfury + Frost Nova ile Siamat, oyunu bitirmenin oldukça sağlam bir yoludur. Sorcerer’s Apprentice kartları pek bir işe yaramaz, çünkü sadece Kahraman Gücüne bile yok oluyorlar.. Onun Noble Sacrifice’ı çalıştırdığını unutmayın, bu yüzden büyük olasılıkla ilk büyük vuruşunuz engellenecektir. O halde onu Fireball veya Pyroblast gibi kartlar ile oyunu bitirmek dışında kullanmamaya çalışın. Aslında bakarsınız hiç minyon kullanmadan bile oyunu kazanabilirsiniz.

Grommash Hellscream

Hearthstone book of heroes
Grommash Hellscream

Jaina’nın Arthas’ta hissettiği şey ne yazık ki sert bir gerçek oldu: Umutsuzluğun sürüklediği ve içindeki şeytanların peşini bırakmayan aşkı Lich King’e dönüştü ve akılsız bir ölüm ordusu olan Scourge ile birlikte Doğu Krallıklarını kasıp kavurdu.

Bu yine hem Alliance hem de Horde’un Kalimdor kıtasına yelken açmasına neden oldu. Halklarını yeni bölgeleri keşfetmeye yönlendiren Jaina ve Thrall, bu süreçte savaş eylemlerinden kaçınmaya çalıştı çünkü Medivh adlı bir büyücü onlara böyle söylemişti. Ancak Grommash Hellscream adlı bir ork Alliance’a saldırdı.

Hearthstone book of heroes
Jaina ile Grommash’ın savaşı

Aşağıdaki çatışma, yarı tanrı Cenarius’un kana susamış olanları cezalandırıyor gibi görünmesine neden olan sayısız ölü Night Elf’i görebiliyordu. Yenilginin eşiğinde Grommash, Pitlord ve Burning Legion’ın komutanı Mannoroth tarafından bozulmuş bir çeşme buldu ve tıpkı yıllar önce Mannoroth’un kanını içtiği gibi, kendisini, orkları ve bir bütün olarak Horde’u yozlaştırmak için ondan içmeye karar verdi.

Bir kez daha şeytani enerjilerle güçlendirilen Grom ve kaos orkları Cenarius’u yendi. Ancak, artık Burning Legion ve Mannoroth’un köleleriydi. Sonunda Thrall, Grommash’ı ele geçirmeyi başardı ve Jaina’dan en yakın kardeşlerinden birini şeytani lanetten (Fel diye de geçer) sonsuza kadar kurtarmasını istedi.

Strateji

  • Kahraman Gücün: 4 mana, “Bir Water Elemental summonlar.”
  • Rakibin Kahraman Gücü: 5 mana, “Gorehowl kuşan.”

Muhtemelen tahmin edebileceğiniz gibi, 5. virajdan itibaren Grommash sürekli olarak Gorehowl basacak. Bir tahta kontrol aracı olarak kullanıldığında aşırı iyi olmasının yanında onunla face vursa bile, Kahraman Gücü temelde 5 mana 7 hasar veriyor. Buna karşın, Kahraman Gücünüz bunun bir çeşit antisidir. 4. Turdan itibaren Water Elementa summonlayıp Grommash’ı dondurmak önemli bir iş yapar.

Hearthstone book of heroes
Jaina vs Grommash Hellscream

Desteniz, Tempo / Cyclone Mage’in zayıf bir versiyonu gibi duruyor – ama dürüst olmak gerekirse, zaten o kadar çok komboya ihtiyacınız olmayacak. 4. turdan başlayarak, çoğu zaman Grommash’ı dondurmaya devam etmek için Hero Power ile Water Elemental summonlayın ve genellikle yedek mana ile ucuz bir veya iki kart oynayacaksınız. Kalan mana ile birkaç kart daha oynayıp saha temizleyebilirsiniz.

Archimonde

Hearthstone book of heroes
Archimonde

Jaina, Grommash’ın ruhunu ebedi kölelikten korumak için bir soul gem kullandıktan sonra, o ve Thrall, Medivh’in bir zamanlar onları uyardığı Burning Legion’a karşı güçlü bir ittifak kurma çabalarına devam ettiler. Sonunda, Burning Legion lideri Sargeras’ın sağ kolu Archimonde, Hjyal Dağı’nda bulunan Night Elflere hayat veren ağacı yakmaya çalıştı. Kaldorei liderleri Malfurion ve Tyrande, Burning Legion ve Archimonde’un gece elflerinin evini ve Azeroth’taki yaşam kaynaklarından birini yok etmesini engellemek için Jaina ve Thrall ile birlikte çalışmaya karar verdi.

Strateji

  • Kahraman Gücün: 4 mana, “4/7 Water Elemental summonla.”
  • Rakibin Kahraman Gücü: 6 mana, “İki adet 6/6 Infernal çağır.”

Archimonde 40 sağlıkla başlar, bu yüzden onu öldürmek biraz daha zor görünebilir, ancak gerçekte onu 10 cana indirmeniz yeterlidir. (sebebini oynayınca anlayacaksınız.) Bir öncekine çok benzer bir deste oynuyoruz, ancak bazı Tempo kartları yerine Shatter ve Polymorph gibi daha fazla kontrol destesine kayıyor.

Archimonde vs Jaina
Archimonde vs Jaina

Archimonde’un ilk destesi zoolock destelerine çok benziyor çok sayıda devasa Demonlar oynuyor ki bu aslında oldukça zor olabilir. Aynı zamanda ufak çaplı bir kaldırma işlemi de yürütüyor, ancak bu genellikle 4/7 Water Elementaller kurtulmanız için yeterli değil. Ve bunlar sizin ana oyun planınızdır – Frostbolt / Ray of Frost gibi kartları atın ancak aynı zamanda bir Frost Nova da tutabilirsiniz, çünkü 7. Turda kullanışlı olacaktır.

Garrosh Hellscream

Garrosh Hellscream
Garrosh Hellscream

Horde ve Night Elflerinı ile ittifak sayesinde, Archimonde yenildi ve Jaina, Kalimdor’un doğu kıyısında bir ada olan Theramore’u Alliance mültecilerinin yeni evi yapmaya karar verdi. Uzun yıllar boyunca ve birkaç küçük çatışmayı görmezden gelirsek, Kalimdor’daki Horde ile Alliance arasındaki ateşkes, Cataclysm’deki korkunç olayların gerçekleşmesine rağmen devam etti.

Hearthstone book of heroes
Garrosh

Ancak, Thrall savaş şefi olmayı bırakma kararını verdiğinde ve Garrosh Hellscream adlı bir ork, Horde’un yeni lideri olduğunda bu durum değişti. Grommash’ın oğlu, Horde’un ebedi baş düşmanı ile barışı sürdürmekle ilgilenmiyordu, hâlâ Alliance’a ve özellikle Proudmoore klanına karşı ömür boyu kin besliyordu. Her iki grup arasında devam eden gerginlikler, sonunda Theramore Savaşı’na, Garrosh’un Jaina’nın evine saldırmasıyla iyice çığırından çıktı.

Strateji

  • Kahraman Gücü: 4 mana, “5/8 Su Elementi Çağır.”
  • Rakibin Kahraman Gücü: 0 mana, “Theramore Kapılarına 4 hasar verin.”

Hearthstone Book of Heroes içindeki bu meydan okuma diğerlerinden oldukça farklı – sadece özel kartlarla dolu bir deste oynamakla kalmaz, aynı zamanda tahtada her biri “Gates of Theramore” olarak adlandırılan dört 0/10 minyon ile başlarsınız. Fark etmiş olabileceğiniz gibi, rakibinizin Kahraman Gücü, onlardan kurtulmak için özel olarak tasarlanmış.

Garrosh vs Jaina
Garrosh vs Jaina

Başka saldırı olmayacağını varsayarsak, her kapı ölmeden önce ondan 3 vuruş alacaktır (ancak doğal olarak, bazıları rastgele olmak üzere, hücum minyonları nedeniyle daha erken düşeceklerdir. Korsanlardan gelen hasar vs.). Öldüğünüzde size 3 hasar vermelerine rağmen (toplamda 12), erken oyunda size çok fazla zaman kazandırırlar, böylece arkalarında yeterince güç biriktirebilirsiniz. Sağlığınız için endişelenmenize gerek yok. Biraz dikkat ile late game denen ileriki turlarda rahatlıkla yenersiniz.

Thrall

Thrall kimdir hikayesi
Thrall

Hearthstone Book of Heroes maceramıza Thrall ile devam ediyoruz. Savaşın sonunda, Garrosh sonunda istediğini elde etti ve şehre ölümcül bir bomba atarak Theramore’u tamamen yok etti.

Öfke ve savaş sırasında İttifak’a yardım etmeye çalışan mavi ejderha olan Kirin Tor büyücüsü Kalecgos’tan başka kimse yokken Jaina kaçmayı başardı ve tek bir hedefi vardı: intikam almak.

Thrall Book of Heroes
Thrall Book of Heroes

Savaştan sonra, Garrosh’un Theramore’u yok etmek için kullandığı bombayı güçlendirmek için kullandığı, bir zamanlar Malygos tarafından yaratılan ve gizemli bir eser olan Focusing Iris’i kurtarmayı başardı. İntikam dolu Jaina, bu eseri Orgrimmar’ın Horde kentinde ezici bir su dalgası çağırarak kaybedilenlerin intikamını almak için kullanmayı planladı ancak son anda Thrall tarafından karşı çıkıldı.

Strateji

  • Kahraman Gücü: 3 mana, “2 rastgele miniona 2 hasar ver ve onları dondur. “
  • Rakibin Kahraman Gücü: 2 mana, “Tüm dost minionlara Windfury ver.”

Kahraman Gücünüz bir kez daha değişti – artık oyunlarınızı kapatmak için güçlendirilmiş Water Elementallara güvenmek ya da büyülere bel bağlamak hata olur. Thrall 50 can ile başlıyor. Kahraman Gücünüz daha kontrol odaklıdır, bu sayede daha “eşit” bir oyun bizi beklemekte.

Thrall vs Jaina
Thrall vs Jaina

Thrall, bir Kontrol Şaman destesi oynar, ancak Kahraman Gücü  her minionunu gerçekten tehditkar hale getirir. Neyse ki, onunla sinerji oluşturmak için Bloodlust gibi herhangi bir saldırı güçlendirmesi çalıştırmıyor, ancak bazı yüksek saldırgan minyonları oynuyor, bu yüzden dikkatli olun.

Destesi, Earth Elementals, Fire Elementals, Stone Sentinels, Walking Fountains ve – muhtemelen en korkutucu olan – Eye of the Storm gibi çok sayıda büyük tehditle oldukça ağır. Neyse ki, en azından bunları dondurabilirsiniz, ancak o sırada daha fazla minyonu olsaydı ve yanlış hedeflere donduysanız, bunlar sizi öldürebilir. Bunlara karşı dikkatli olursanız maçı alırsınız. Eğer yenildiyseniz 2-3 denemede rahatlıkla geçildiğini de hatırlatalım.

Aethas Sunreaver

Aethas Sunreaver
Aethas Sunreaver

Eylemlerinden utanan Jaina, Altılılar Konseyi’nin önünde, basit bir acemi rütbesine indirilmeyi istedi. Ancak bunun yerine, tüm üyeler Jaina’nın eylemlerinin büyüklüğünü gördü ve onu, Altılılar Konseyi’nin lideri ve Theramore Savaşı sırasında hayatını kaybeden büyük baş büyücü Rhonin’in halefi olarak atama konusunda anlaştılar. Karardan onur duyan Jaina, magokrasiyi barış içinde ve sadece huzur içinde yönetti – ancak yine de İttifak’ın gururlu bir üyesiydi. Alliance ve Horde arasındaki çatışma bir kez daha alevlenirken, Dalaran’ın Sunreaver kan cinlerinin, Jaina’nın gözünde kabul edilemez bir suç olan Horde’a bağlılık sözü verdiklerinden şüpheleniliyordu.

Strateji

  • Kahraman Gücü: 3 mana, “2 rastgele minyona 2 hasar verin. Dondur onları. “
  • Rakibin Kahraman Gücü: 2 mana, “Düşman kahramanına 3 hasar verin ve bu turda +2 Büyü Hasarı kazanın.”

Aethas

AethasOyunun başlarında / ortasında hızlı oynamalısınız. Neyse ki Kahraman Gücünüz, oynadığı erken oyun minyonlarının çoğuyla başa çıkacak kadar iyidir ve birini hemen öldürmese bile, yine de donup saldıramayacaktır. Ve bu senin ana hedefin – o minyonların sana saldırmasına izin verme, yoksa çok çabuk öleceksin. Kahraman Gücü + küçük kaldırmayla onları temizlemeye odaklanın, ardından tahtaya bir veya iki minyon yapıştırmaya çalışın.

Aethas, Counterspell, Explosive Runes ve Flame Ward gibi birkaç Sır yönetiyor. Onları tetiklemek oyunun ortasından başlamak üzere oldukça önemlidir, bu nedenle Bulut Prensi aktif değildir (ve bu nedenle Sunreaver Spy’ı Kahraman Gücünüzün menzilinden çıkaramaz).

Aethas vs Jaina

Aethas vs JainaGeç oyuna girdikten sonra, Meteor veya Flamestrike gibi büyük kaldırmalarınız, özellikle bir Kahraman Gücü veya biraz minyon hasarı serperseniz, onun tahta durumlarının çoğuyla başa çıkabilmelidir. Bununla birlikte, bu noktada muhtemelen oldukça düşük bir sağlık durumundasınız, bu yüzden sizi Hero Power ile bir saate koyacak.

Aldığınız diğer hasarı en aza indirmek için her şeyi yapın – donmayı boşa harcamak istemediğiniz küçük bir minyondan 2 ekstra hasar almak kötü görünmeyebilir, ancak bu 2 ekstra hasar, son Kahramana ölmek arasındaki fark olabilir. Power + top deck Fireball ve oyunu kazanın. Bu maçı kazanmanın yolu, büyük tehdit oluşturabilecek kartlara karşı (Archmage Kalec / Violet Warden / Arcane Giant) bağlı kalmak ve tahta ile başa çıkmak için Kahraman Özelliği ve büyülerinizi kullanırken bu şekilde hasar vermeye devam etmek oluyor. Aethas gerçekten çok büyük bir yok etme yapmaz. Biraz dikkat ve birkaç deneme ile yenilmeyecek bir şey elbette değil.

Bu rehberdekileri uygulayıp 8 rakibi de yenince Ücretsiz bir Mage paketi alacaksınız. Bunun yanında artık hikayenin Jaina ile olan kısmı hakkına oldukça bilgi sahibisiniz.

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Related Posts