Oyun sektörü rekor kırdı

Oyun sektörü rekor kırdı. Covid-19 salgını sebebiyle bir çok sektör olumsuz yönde ilerlerken oyun sektörü tüm zamanların rekorunu kırdı.
Türk oyun sektörü rekor kırdı

Oyun sektörü rekor kırdı. Covid-19 salgını sebebiyle birçok sektör olumsuz yönde ilerlerken oyun sektörü tüm zamanların rekorunu kırdı. Next In Game tarafından “Global Karantina Günlerinin Oyun Dünyası Üzerindeki Etkileri” konulu bir rapor yayınlandı. Hazırlanan rapordaki veriler ise oldukça dikkat çekmekiyor. Biz de sizin için bu raporu inceledik.

Oyun sektörü rekor kırdı

Next In Game tarafından hazırlanan rapora göre karantina döneminden olumsuz etkilenen, başta hizmet sektörü olmak üzere birçok sektör bulunuyor. Ancak bunların aksine oyun sektörü çığ gibi hızla büyümeye devam ediyor. Raporda verilen bilgilere göre 9 Mart 2020 tarihinden itibaren video oyunlarına harcanan rakamın bir önceki seneye göre %60 arttığı çok net bir şekilde görülebiliyor. Ayrıca rapor içeriğinde video oyunlarına artan ilgi sebebi ile oluşan olağanüstü internet yoğunluğuna da değinilirken bu yoğunluğu azaltabilmek için neler yapılması gerektiğinden de bahsediliyor. Raporda yer verilen bilgiler arasında Akamai dağıtım ağının Microsoft ve Sony ile anlaşarak internet kullanımının yoğun olduğu saatlerde Xbox ve PSN’lerde oyun indirmeyi kısıtlama kararı alması da dikkat çekiyor.

Oyun Sektörü Rekor Kırdı
ESL

ESL altın çağını yaşıyor

Dünya üzerinde gerçekleşen salgının oyun sektörünü olumlu yönde etkilemesinin ardından ESL altın çağını yaşamaya başladı. Next In Game’in hazırladığı rapora göre ESL’nin düzenlediği espor turnuvalarının canlı yayın izlenmesi ve sosyal medya gösteriminde ciddi artışlar yaşandı. Özellikle bu artış mobil oyunları etkilemiş durumda. Twitch yayıncılarının ürettiği içeriklerin saat bazında izlenme istatistikleri ise şu şekilde:

  • League of Legends: 1.364.834
  • CS:GO: 932.894
  • Call of Duty Modern Warfare: 617.884
  • PUBG: 349.624
  • Teamfight Tactics: 226.076
Türk Oyun Sektörü
Türk Oyun Sektörü

ESL Türkiye Direktörünün Yorumları

Raporu yorumlayan ESL Türkiye MENA Managing Direktörü Gökhan Kazar rapordaki bulguları şu şekilde değerlendirdi:

“E-spor tüm dünya genelinde ve ülkemizde yükselişte olan bir trend olarak büyük kitlelere ulaşıyordu. İçinde bulunduğumuz evde kalma süreci bu yayılımı hızlandırdı. Eğlence aktivitelerine erişimimiz kısıtlandıkça oyunlara olan yönelimimiz arttı. Bununla paralel olarak, birçok sektörün mobil teknolojileri ve dijital mecraları işine uyarlamada yaşadığı zorlukları e-spor sektörü yaşamıyor. Salgın süreci başlar başlamaz turnuvaların ve çeşitli etkinliklerin online platformlara taşındığını görüyoruz. Biz de Intel ESL Gaming Fest 2020 kapsamındaki etkinliklerimizi online platformlar aracılığı ile yürütüyoruz. Ülkemizde ve tüm dünyada salgın dolayısıyla yaşanan bu zorlu sürecin en kısa sürede geride kalmasını ve hayatın normal akışına dönmesini umuyorum. Oyunun ve rekabetin coşkusu şimdilik yalnızca online mecralarda. Fakat turnuvalar devam ederken giderek yükselen heyecanı, Eylül ayında İzmir’de gerçekleştireceğimiz finallerde, dört gün sürecek dopdolu bir festivalde zirveye taşıyacağız.”

Total
13
Shares
4 Yorum
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlgili İçerikler