Fortnite Geliştirme Durumu

Fortnite

Fortnite Geliştirme Durumu – Ağustos 2018

Fortnite, Ağustos ayının Geliştirme Durumunu paylaştı. Muhteşem şeyler planlayan ekip bunları sizinle paylaşmak için sabırsızlanıyor. Gelin bu planlar neymiş görelim.

  • Kontroller (Oyun Kumandaları, Mobil, Switch)
  • Silah Dengesi
  • Yapı Verimliliği
  • Performans
  • Rekabetçi
  • Mobil
  • Oyuncu Desteği
  • Hesap Güvenliği
  • Oyun Alanı Güncellemeleri

Kontroller (Oyun Kumandaları, Mobil, Switch)

Fortnite’ı ister oyun kumandasıyla koltuğunuzdan, ister dışarıdayken Fortnite Mobil ile canınızın istediği her an her yerde oynayabilirsiniz. Ekip oyun kumandalarıyla ilgili (dairesel kontroller de dahil) bazı iyileştirmelerin ve tespit ettiğimiz hata düzeltmelerinin üzerinde çalışmakta. Bunlara daha iyi nişan almak için kör noktalara ve ivmelere yapılan iyileştirmeler de dahil.

Cihaz Temelli Eşleştirme

Fortnite’ı tercih ettiğiniz cihaz ile oynarken çok daha adil şartlara sahip bir oyun ortamı sunabilmek için eşleştirme sisteminin mantığı geliştirildi. Bir sonraki yamada sizi, sizinle aynı cihazları kullanan oyuncularla (örn. oyun kumandası ile oynayanları oyun kumandası ile oynayanlarla, klavye ve fare kullananları da klavye ve fare kullananlarla) eşleyecek olan cihaz temelli eşleştirme sistemini devreye sokulacak.

Daha da açmak gerekirse: 

  • Mesela, ekibinizde bulunan bir kişi konsoldan oynadığı halde fare ve klavye kullanıyorsa siz de bilgisayarda oynayan ve klavyeyle fare kullanan diğer oyuncularla eşleşeceksiniz (bilgisayar oynayan biriyle ekip olmuşsunuz gibi olacak).

Mevcut platformlar arası oynama kuralları geçerli olacak. Örneğin, bilgisayardan oynayan bir oyuncuyla ekip olduğunuzda kullandığınız cihaz fark etmeksizin diğer bilgisayar oyuncularının olduğu eşleştirme havuzuna dahil olacaksınız.

Özel Kontrol Ayarları

Bu işi yıl sonuna kadar halletmeyi uman ekip  bu yaptıklarıyla oyun kumandanızdaki tüm tuşları tamamen kendi isteğinize göre yeniden atayabileceksiniz. Özelleştirmeye ek olarak da tüm platformlardaki oyun kumandalarının verdiği hissi geliştirmek ve performanslarını iyileştirmek için sıkı bir şekilde çalışmaya devam etmekteler.

Silah Dengesi

Geçen hafta son zamanlarda yapılan değişikliklerin ardındaki mantığı detaylı bir şekilde açıklayan bir denge blogu yayınlandı. Geçen aylarda silah gücü açısından “ikili pompa” stratejisi ve Hafif Makineli Tüfekleri tercih eden oyuncuların sayısındaki artış gibi çeşitli evrelerden geçildi. Bu alan, farklı silahların, amaçlanan rollerini yerine getirmek için çeşitli güçlü ve zayıf yönlere sahip olmasını sağlamak için sürekli olarak değerlendirmek ve ayarlamalar yapmak istenilen bir alan.

Silah Dengesi

Gelecek bazı değişiklikler:

  • Pompalı Tüfek kuşanılma süresinin değerlendirilmesi. Kuşanma süresi aslında çatışma sırasında seri bir şekilde silah değiştirilmesine yardımcı olmak için eklenmişti. Fakat Pompalı Tüfek değiştirme gecikmesini ekledikten sonra kuşanma süresinin pek bir işlevi kalmadı.
    • Klasik Pompalı Tüfek’i geliştiriyoruz böylece çok daha çabuk alınabilecek. Diğer Pompalı Tüfekleri de bu durum açısından değerlendirilecek.

Yapı Verimliliği

İnşaya yaptığımız değişikliklere v5.0 güncellemesi ile yaptığımız malzeme canı değişiklikleriyle ufaktan başlanmıştı. Geçen hafta o değerleri tekrar düzenleyip yapı malzemelerinin çeşitleri arasındaki farkı daha çok açarak (metal taştan daha dayanıklı ve taş ahşaptan daha dayanıklı) taktiksel kararlar alınırken daha fazla farklı seçenek sunmalarını hedeflendi. 

Bu değişikliklerden sonra ortalık biraz durulduğunda yapılar üzerinde değerlendirmeler yapmaya devam edilecek. 5. Sezon’da gelen fırtına hareketindeki değişikliklerin ardından, son çemberde fırtınanın oyuncuların inşa ettiği yapılarla nasıl etkileşime geçebileceğini de içeren çember davranışlarını değiştirmeye yönelik potansiyel yolları değerlendiriliyor.

Performans

Her güncellemeyle sizin oyundaki deneyiminizi geliştirmeye çalışılmakta. Son günlerde 50’ye 50 moduna ağırlık verildi ve uzun takılmaları azaltmak ve yapıların çözünürlüğünün düşük görünmesi gibi görüntü hatalarını çözmek için uğraşılıyor. 

Performansı her daim standartlarının üzerinde tutmak düzenli olarak üzerinde dikkatle çalışılması gereken bir iş. Yeni bir özellik eklemek (mesela AGAlar) performansa belirli bir yük bindiriyor bu yüzden oyuna eklenen her şeyin verimli bir şekilde çalıştığından emin olunuyor. Genellikle eklenen yeni özellikleri karşılayabilmek için bir bölgeden kısmak gerekiyor. Ortaya çıkan performans sorunlarını hemen tespit edip çözebilmek için sürümler arasındaki (ve sürümlerden önceki) performansı çok yakından takip ediliyor.

50’ye 50

Çok fazla oyuncunun aynı anda aynı alanda toplanma eğilimi gösterdiği 50’ye 50 modundaki deneyiminizi geliştirmek için çalışılmakta. Aşağıdaki grafikte Xbox One ve PS4’te kaçırılan karelerin yüzdesi (60 fps’de gerçekleşmiş kare görüntüleme sayısı ile olması gereken ideal kare görüntüleme sayısının karşılaştırması) gösteriliyor. Ne kadar azsa o kadar iyi. Göründüğü gibi yeni eklenen araçların sebep olduğu geçici bir düşüşün yaşandığı 5.0 sürümü dışında 50’ye 50 modunun performansı gelen sürümlerle birlikte düzgün bir şekilde artış göstermiş.

Fortnite Grafik 60 FPS

Bu grafik de aynı fakat diğer platformlardaki 30 fps’de kaçırılan kareleri gösteriyor.

Fortnite Grafik 30FPS

iOS ve Switch’in yayınlandıktan sonra 50’ye 50 modundaki performanslarının giderek kötüleştiği de gözden kaçmıyor. Bu, şu an ilgilenilen bir konu.

50’ye 50 modunun tüm platformlarda oynanırken sabit ve iyi bir kare hızını yakalayabilmesi için hâlâ yapılabilecek şeyler var ve tüm ekip bunun için çaba harcıyor. Gelecek aylarda bu durumun iyileştiğini göreceksiniz.

Takılmalar (Ekran Donması)

Oyuncuların normal Fortnite’ı oynarken takılmalarla karşılaştıklarını duyan ekip geçen birkaç ay boyunca bu durumu geliştirmek için çalıştı. Özellikle de uzun süre oynandığında yarım saniye veya daha uzun süren takılmalar üzerine yoğunlaşıldı.

Gelecek v5.30 güncellemesinde yayınlanması için çok uzun bir takılmanın (birkaç saniye süren) sebebini bulundu ve sorun çözüldü. Bu sorun aynı zamanda da bir saniyeden uzun süren takılma sorunlarının %60’ından sorumluydu. Özellikle de Oyun Alanı gibi uzun süren maçlarda durum çok kötü oluyordu. Xbox One’ı diğerlerinden daha kötü etkilese de PS4, PC ve Mac kullanıcıları da şikayetçiydi.

Aşağıdaki grafikte farklı konsollardaki sürümlerde dakika başına düşen uzun takılmaların (yarım saniye veya daha fazla) ortalama sayısı gösteriliyor. 

Fortnite Takılma Grafigi

Bu grafik üsttekinin aynısı fakat konsol olmayan platformlar için yapıldı:

Fortnite Grafik

Mac’teki takılmaların v5.0 sürümünden sonra hatırı sayılır bir biçimde azalmasının sebebi gölgelendirici nesnelerin ön belleğinde yapılan iyileştirmeler.

iOS’ta gölgelendirici nesneler oluşturulurken işleyiş süresi, oyun boyunca karşılaşılan uzun takılmaların ana sebebi ve düzeltmek için üzerinde çalışılan bir şey.

Yavaş Yüklenen İnşa Detay Düzeyi (LOD)

Eğik Evler’e iniş yaptığınızda binaların hâlâ yükleniyor olduğunu görmenin ne kadar sinir bozucu. Birkaç sürüm önce bu sorunu zaman içinde takip edebilmek ve performans azalmalarını tespit etmek için analizler yapıldı. Elde edilen verileri (ve sizden gelen raporları) kullanarak Xbox One ve Switch’in bu alanda özellikle kötü olduğunu tespit edildi. Tam da bu sorunları gidermeyi hedefleyerek yapılan bazı iyileştirmeleri v5.30 sürümüyle yayınlanacak.

Switch – Ekran Çözünürlüğü

Oyun Switch’e ilk çıktığında en çok duyulan şikayetlerden birisi de oyun sırasında birçok yerde görüntünün bulanıklaşıyor olmasıydı. Switch de diğer konsollar ve bilgisayarların kullandığı görüntü oluşturma sistemini kullanıyor ve ayarlarının çoğu da Xbox One ve PS4 ile tıpatıp aynı. Yavaş görüntü oluşturmanın kare hızını etkilemesine engel olmak için dinamik çözünürlük adı verilen bir özelliği kullanılmakta. Bu da ekranda çok fazla hareketlilik ve aksiyon olduğunda kare hızını düşürmek yerine çözünürlüğü düşürmeyi sağlıyor. Tabii ki ekran kartı verimliliği de hâlâ önemli nihayetinde kimse sürekli bulanık pikseller görmek istemez.

v5.20 sürümünde Switch için yeni bir üst seviye ileri görüntü oluşturucuya geçiş yapıldı ve bu da fazladan 3 milisaniye ekran kartı süresi kazandırdı (yaklaşık %10’luk bir iyileşme). Bu, oyun motorunda birkaç değişiklik yapmayı gerektirdiyse de görüntü açısından önemli bir kayıp yaşatmadı. Sonuç olarak ekran çözünürlüğü artık çok daha yüksek (ve daha az bulanık) olacak ve ekran kartı eskiden olduğu kadar çok çalışmak durumunda kalmadığı için pil ömrü de yüksek ihtimalle uzayacaktır.

PS4

Fortnite PS4

Fortnite’ı PS4 Pro’da oynayanlar için gelecekte 4K TV’ye bağlandığında 1080p çözünürlükten daha fazlasını da destekleme seçeneği eklenecek. Yaklaşan mühimmat desteğini çok daha net görebileceksiniz!

Ağ Bağlantısı

Birçok bölgede oraları destekleyen birden fazla veri merkezi bulunuyor. Örneğin, Kuzey Amerika Doğu bölgesi hem Virginia, hem de Ohio’dan işletiliyor. Şu anda, eşleşmeler bölgedeki herhangi bir veri merkezinde çalışan sunuculara rastgele yerleştiriliyor, bu da bir oyundan diğerine ping’de bazı değişikliklere yol açabiliyor. Bu durumu iyileştirmek için bölgenizdeki veri merkezlerinde, sizin için en iyi ping’i olan oyunları yönlendirmeye izin veren alt bölge eşleştirmeleri oluşturmak üzerinde çalışılıyor. Bu değişikliği hayata geçirildiğinde oyunlarda çok daha tutarlı ping süreleri görebileceksiniz.

Benzer şekilde, Asya Bölgesi’nde bulunan Güneydoğu Asya’daki oyuncular istenilen performansa erişemiyorlar. Çözümümüz Singapur’a ek bir veri merkezi kurmak ve bekleme süreleri makul olduğu sürece ping’inizi iyileştirmek için sizi oraya yönlendirmek üzere alt bölge eşleştirmelerini kullanmak. Bekleme süreleri çok uzadığında ise sizi çok daha büyük bir alt bölgeye yönlendirecekler ve bu durumda da orası Tokyo olacak. Bunun ping ile ilgili sorun yaşayan birçok insanın sorununu çözerken ping’i herkes için kötüleştirmemenin en makul yolu olduğu düşünülüyor.

Ağa Bağlanmış Oyuncu Hareketleri (Paket Lastiği Etkisi)

v5.30 güncellemesinde özellikle de internet bağlantısının stabil olmadığı durumlarda ortaya çıkan ağ sorunlarını (örn. paket lastiği etkisi) düzeltme konusunda önemli yol alındı.

Wi-Fi sinyali karışması (kablolu bağlantı kullanmayı deneyin), alt-optimal yönlendirici ürün yazılımı (yapabiliyorsanız en son ürün yazılımı sürümüne yükseltin), ISS veya veri merkezi düzeyi sorunları veya aşırı yüklenmiş sunucular gibi nedenlerden dolayı paket kayıpları yaşanabilir (sunucu performansını iyileştirdiğimiz için artık daha az sorun yaratıyor). Kararsız bir ağ bağlantınızın olduğu durumlarda hem sizin tarafınızda ve karakterinizi görüntüleyen diğer oyuncuların tarafında birkaç belirti gösterir.

Ağdaki hata ayıklama istatistiklerini oyun içindeki ayarlar menüsü üzerinden etkinleştirebilirsiniz.

Proxy Simülasyon İyileştirmeleri

Fortnite, performans için proxy’lere uyguladığı çeşitli seviyelerde hareket simülasyonu kalitesine sahipti ve bunlar ilk sürümden bu yana düzeltilmeye devam etti. Genel hedef temelde birden fazla karakter proxy’sini makinenizin işlemcisine minimum yük bindirecek şekilde hareket ettirmek. Tüm karakterlerin değişimleri, üstlerindeki aksesuarlar (örn. sırt süsü), silahları, parçacık efektleri ve bunun gibi şeylerin bir bedeli var. Bu bedeli azaltma stratejisi ise onları daha az hareket ettirmek veya güncellemeleri kısmaktan geçiyor. En belirgin örnek, görüş açınızın dışında olduklarından göremediğiniz karakterleri her karede hareket ettirmekten kaçınmaktır. Ancak burada dikkatli olmak gerekiyor çünkü ekran göstergeleri veya mini harita göstergeleri gibi şeylerde düzensiz hareketler olmadan doğru konumları görebiliyor olmanız gerekebilir.

Hareket güncellemelerinin kısıtlanmasının kötü yanı ise düşük güncelleme oranlarında hareket her karede güncellenmediğinde titrek hareketlerin gözle görülebiliyor olması. Genellikle sistem yalnızca çok uzak mesafede ya da görüş alanının dışındaki karakterleri kısıtlamak için ayarlandı. Fakat uzaktaki bir karakterin keskin nişancı tüfeği ile yakından görülmesi gibi özel durumlar için özel önlemler alınmalı. Son sürümlerde nişan alırken veya keskin nişancı dürbünü kullanırken uzaktaki mesafeyi küçük bir görüş açısıyla görebildiğiniz durumlarda karakter kısıtlamayı azaltan veya devre dışı bırakan düzeltmeler eklendi.

Rekabetçi

fortnite rekabetçi

Haftalık Fortnite Summer Skirmish etkinlikleri, dünyadaki en iyi oyunculardan bazılarının yeteneklerini sergilemek için ortam sağladı ve test alanı olarak çok değerli olduğunu kanıtladı. Sadelik, eğlence, sunucu performansı ve dürüst rekabet arasında en iyi dengeyi bulmaya çalışan, puanlama şemaları ve formatlarıyla yapılan deneylerden çok fazla şey öğrenildi. Summer Skirmish’in ardından gelecek yıl düzenlenecek olan resmi Fortnite Dünya Kupası‘na doğru yaklaşırken, daha fazla rekabetçi etkinlik düzenleme ve destekleme umuluyor.

Geçen haftalarda, E3’teki Karma Ünlüler Pro-Am’de kullanılan benzer, ancak bu sefer canlı oyun sunucularında çalışan Canlı Seyirci özelliğinin bir sürümünü kullanmaya başlandı. Oynanış bakış açısından yayın yapan kameralarının belirli bir oyuncuyu takip ederken oyuncunun hareketlerini daha net yansıtması için iyileştirmeler yapıldı. Bu, tepeden harita görünümüyle, puan tablolarıyla ve drone kameralarıyla birlikte daha yüksek kalitede bir yayın yürütmeyi sağlayacak. Gelecek haftalarda bu özelliklerde kapsamlı iyileştirmeler yapılacak.

Rekabetçi oyuncuların, aynı maçta birbirleriyle doğrudan rekabet edebilme fırsatını yakalamayı çok fazla istemekteler. Tüm oyuncuların birbirleriyle rekabet etmelerini ve başarılarıyla tanınmalarını sağlayacak güçlü bir rekabet sistemi geliştirmek için yakında çalışmalara başlanılacak. Bu özelliğin ilk sürümünün sonbaharda çıkması bekleniyor.

Mobil

fortnite mobile

Geçtiğimiz haftalarda Fortnite’ın Android Betası yayınlandı. Bu sürecin pürüzsüz geçtiği pek söylenemez. Oyuncular farklı Android cihazlarda yaşadıkları sorunları bildirdiler ve hepsi çözülmek için uğraşılıyor. Üzerine düşülecek ilk konular dengelilik ve performans olacak. 

En aciliyetle ilgilenilecek kısa vadeli hedeflerden biri, desteklenen cihazlardaki performansı arttırarak hareket halinde oyun oynarken daha iyi bir performans göstermelerini sağlamak olacak. Bunun da ötesinde, Beta’da daha fazla cihazı desteklemek isteniliyor ve beta sürümünü minimum sistem gereksinimlerini karşılayan tüm Android cihazlar için yakında açılması bekleniliyor.

Oyuncu Desteği

Oyuncu Desteği’nin mevcut durumuna ve neler yapmamız gerektiğine bakalım. Fortnite’ın getirdiği oyuncu sayısına ekip pek hazır değildi. Öyle ki standartlarına uygun olduğunu düşünülen bir oranda ölçeklendirme yapılamadı.

Oyuncu Destek ekibini olabildiğince çabuk büyütüp geliştirilmek için çalışılıyor. Ama kalite ve hizmet standartlarına ulaşmak için hâlâ çok yol var. Gelişmek demek dahili personel için öğrenme materyalleri oluşturmak, yeni araçları uygulamak ve oyuncu trafiğinde artışa neden olan oyun etkinliklerine tepki vermek anlamına geliyor. Bir numaralı hedefleri size tutarlı, verimli ve yüksek kaliteli bir oyuncu desteği hizmeti sunabilmek.

Mevcut Durum

Geçtiğimiz birkaç ayda, Oyuncu Destek ekibini büyük ölçüde genişleten Fortnite, geleceğe yönelik planlar yapsa da, bunlar gelecekte yanıt vermeyi gerektiren oyuncu ihtiyaçlarını yine de tam karşılamıyor. Bu yüzden bu yılın sonuna kadar ekibin tekrar büyütülmesi bekleniyor.

Fortnite
Oyuncu Destek çalışanlarının sayısı

Bazı bölgelerdeki biletlerin yanıtlanma süreleri kötü durumda. Hem ekibi büyüterek, hem de sizinle iletişim kurmak için kullanılan araçları geliştirerek bu durum çözülmeye çalışılıyor.

Sahne arkasında çalışanlar size daha hızlı yanıt verebilmesi için farklı araçları kullanıma sokuyor ve sürekli çalışıyor. Güncellenilen bir araç da CRM (müşteri ilişkileri yönetimi). Onunla daha iyi bir oyuncu deneyimi sağlanabileceğine inanılmakta. Bu yeni CRM, çalışanların zaman içinde daha hızlı ve daha verimli çalışmasını da sağlayacaktır.

Hesap Güvenliği

Verilen önceliklerden birisi de hesaplarınızın güvenliği. Hesaplarınızı güvende tutmaya yardımcı olmak için bir dizi iyileştirme yolda.

İlk olarak çevrimdışı kimlik doğrulayıcıları desteklenecek (ör. Google Authenticator,Microsoft Authenticator vb.) ve bu sayede mevcut e-posta tabanlı iki aşamalı kimlik doğrulamaya bir alternatif sunacaklar. Ayrıca, kimlik doğrulama uygulamalarının yanı sıra, SMS veya uygulama içi mobil cihazlarda tek tıklamayla onaylama gibi ek iki aşamalı doğrulama yöntemleri de desteklenecek.

İkincisi olarak da sızdırılmış kimlik bilgileri etrafında gelişmiş algılama üzerine çalışılacak. Sürekli kilitli hesabınızla veya iki faktörlü kimlik doğrulama koduyla alakalı e-posta mı alıyorsunuz? Öyleyse, şifrenizi muhtemelen başka sitelerde de kullanıyorsunuz ve bir şifre sızıntısı sırasında birinin eline geçmiş. Hesabınıza saldıranlar bu şifre sızıntılarını ilk sızdırıldıkları sitelerin dışında da kullanarak hesaplara erişim sağlamaya çalışırlar ve buna “credential stuffing” denir. Epic, bu tür saldırıları azaltmak için çeşitli koruma katmanları uyguluyor. Bir kimlik bilgisi sızıntısı bulmaları durumunda, arkanızı kolluyor olacaklar. Bilgi Güvenliği ekibi sürekli olarak internette güncel yayınlanan kimlik bilgisi sızıntılarını arar ve bunları muhtemelen savunmasız olan hesap kimlik bilgilerini otomatik olarak keşfetmek için kullanır. Bir eşleşme bulunursa, yetkisiz erişimi önlemek için sizi bilgilendirir ve bir şifre sıfırlama işlemi yapılır. Toplanan sızmış bilgiler sistemlerde kullanılmadan önce anonimleştirilir ve geri gönderilir.

Son olarak, size ulaşan güvenlik durumu bildirimlerini düzenli olarak gözden geçiriliyor ve inceleniyor. Amaç, olağandışı erişim kalıplarına yoğunlaşmış bir bildirim odağı eklerken 2FA veya hesap kilitleme yoğunluğunu azaltmak. Hesap verilerine erişme, değişiklik yapma veya iki faktörlü kimlik doğrulamasını devre dışı bırakma konusunda koruma sağlamayı ve her erişim girişimi için başka bir 2FA kontrolüyle yeniden mücadele etmek planlanmakta. Ayrıca, bir hesabın gerçekten ele geçirildiği durumlarla ilgili olarak yardım sağlamak için hesap kurtarma akışlarını iyileştirme konusunda da aktif olarak çalışılmakta.

Oyun Alanı Güncellemeleri

Oyun Alanı için alınan tüm geribildirimlerin harika olduğunu söyleyen ekip, sizlerin kendinize özel bir adada neler yarattığınızı ve nasıl oynadığınızı görmenin çok güzel olduğunu belirtti. Tercih ettiğiniz Oyun Alanı deneyimini istediğiniz gibi ayarlayabilmeniz için daha özel ayarlar eklenecek. Oyun Alanı’nda adanın dört bir yanına daha fazla AGA yerleştirecek ve daha fazla atlama imkânı sağlanılacak.

Ekibinizi toplayın, sıraya girin ve kim en etkileyici numaraları yapabiliyormuş gösterin!

Fortnite

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlgili İçerikler