Black Desert İdari Yapımcısı Kim Jae Hee Hashashin Röportajı

Pearl Abyss, oyun dünyasının en gelişmiş MMORPG oyunlarından biri olan Black Desert evrenini, birçok platformda oyuncularla buluşturmaya devam ediyor. PC ve mobil taraf için ayrı çalışmalar yürüten ekip, ilk defa yeni bir sınıfı iki platforma da aynı anda getirmenin heyecanını yaşıyor. Bu heyecanla birlikte, gelecekte Maceracıları neler beklediğiyle ilgili Black Desert İdari Yapımcısı Kim Jae Hee, merak edilen soruları yanıtladı.

Soru 1: İlk defa bir sınıf hem PC hem mobil tarafında aynı anda oyuna dahil oluyor gibi gözüküyor. Sizi bunun için motive eden neydi?

Evet. Bu tür bir güncellemeyi ilk kez deniyoruz. Bunu, potansiyel gördüğümüz için gerçekleştiriyoruz. Kore’de Black Desert’ın ilk lansmanından bu yana altı yıl geçti ve Black Desert Mobile’ın Kore’de oyuncularla buluşması da iki yıldan fazla bir süre oldu. Sonuç olarak, oyun dünyası hakkında bilgi birikimine sahip olduk. Bununla birlikte, Black Desert için yeni bir sınıf geliştirmenin tam ortasındayken, oldukça hızlı bir şekilde sonuçlanan gelişime mobil stüdyolarımızın da dahil olmasını sağladık. Bu fırsatı bir deneyim olarak kullanarak, gelecekte kesinlikle dünya çapında eş zamanlı bir lansman başlatmak istiyorum.

Soru 2: İki farklı stüdyonun aynı anda yeni içerik üzerinde çalışması kolay bir süreç olmamıştır. Paylaşmak istediğiniz unutulmaz bir bölüm var mı?

Hem PC hem de mobil stüdyoların, geliştirmeyi hızlı bir şekilde uygulayabilen iyi bir ekibi var. Bununla birlikte, küresel hizmet için her ülkenin diline çeviri yapmak belirli bir zaman alıyor. Özellikle Hashashin sınıfı için tüm platformlara uygulanacak çeviriler hazırladık. Black Desert ve Black Desert Mobile’ı uzun yıllar yerelleştirerek biriken bilgi birikimine sahip lokalizasyon departmanı da dahil olmak üzere çeşitli departmanlardan çalışanların daha fazla sorumluluk sahibi olması gerekiyordu. Bu vesileyle herkese minnettarlığımı iletmek isterim.

Mobil stüdyolar için bu tamamen beklenmedik bir sınıf oldu. Başlangıçta planladıkları başka bir sınıf olduğunu biliyorum, ancak Hashashin hakkında konuştuğumuzda, mobil stüdyolar Hashashin’in oyuncular için daha iyi bir seçenek olduğunu düşünerek sınıfı program dahilinde daha hızlı geliştirdiler. Bu, ne kadar bilgi birikimimiz olduğunu anlamamı sağladı. Ayrıca konsepti birbirleriyle paylaşıp aynı anda oluşturmak, her platform için farklı karakter stilleri ortaya çıkmasını sağladı.

Soru 3: Hashashin sınıfını oluşturmanın arkasında yatan düşünce neydi? “Hashashin” adının kendisi Orta Doğu kökenli bir etimolojiden gelen “Assassin (Suikastçı)” anlamına geliyor.

Black Desert ve Black Desert Mobile dünyanın her yerinde hizmet verdikçe, çeşitli kültürden Maceracıların fikirleri içeriklere dahil oluyor. Bunların arasında Hashashin’i Türkiye&MENA’daki Maceracıların fikirlerinden yola çıkarak düşünmeye başladık. Sonuç olarak, tüm dünyadaki kullanıcılara hitap edebilecek büyüleyici bir karakter ortaya çıkartmayı başardık. Black Desert dünyasındaki yolumuza, Türkiye&MENA’nın yanı sıra farklı kültürleri de dahil etmek için çabalamaya devam edeceğiz.

Soru 4: Hashashin’in yeteneklerini de merak ediyoruz. Bu sınıfı kontrol etmek zor mu?

Hashashin, manipülasyondan ziyade karakter yönetimine odaklandığımız bir karakter oldu. Hashashin ile kendi ‘bölgenizi’ oluşturabilir ve eşsiz becerileri sayesinde o bölge içindeki savaşlarda avantajlı konumda olabilirsiniz. Örneğin, “İtaatsiz Kum Saati” becerisi istediğiniz noktaya istediğiniz anda dönmenizi sağlarken, “Ölümcül Kum Saati” ve “Kurak Baskın” becerileri ile havadan hedeflere saldırabilirsiniz. Hashashin’i kontrol etmenin zorluk seviyesi çok düşük olmasa da karakter yönetiminden hoşlanan kullanıcılar, mevcut Black Desert karakterleriyle yaşamadıkları yeni bir deneyime sahip olacaklar.

Soru 5: Kullanıcıların Black Desert’a uyum sağlamaları için ne tür çabalar sarf ediliyor? Gelecekteki operasyonlar ve hizmetler için planlarınız nelerdir?

Gelişmek ve yeni kullanıcıların iyi uyum sağlamaları konusunda her zaman kafa yoruyor ve bunun üzerinde çalışıyoruz. Bu, son zamanlarda daha fazla dikkat etmeye başladığımız bir konu haline geldi. Son zamanlarda yayıncıların ve YouTuberların sayısının artması, kullanıcıların üzerinde olumlu bir etki yaratarak, onların yaratıcı faaliyetlerde bulunmalarına yardımcı oluyor. Kuzey Amerika tarafında Black Desert IP’yi konsolda ve mobil cihazlarda Black Desert ile aynı zamanda tanıtan yayıncılar olduğu için minnettarım.
PC için, içerikten hizmete kadar her şey için dengeleme en önemli ölçeğimiz oluyor. Uzun zamandır hizmette olduğu için pek çok içerik var, bu yüzden endişemiz yeni içeriklerin mevcut içeriklere nasıl dahil edileceğini bulmak oluyor.

Hem Hashashin hem de Sezon Sunucusu, hem yeni hem de mevcut kullanıcılar için yeni bir deneyim haline geliyor. Amaçlanan hedef iyi karşılandığından, istikrara dayalı olarak daha da çeşitli içerikler geliştirerek sunmak istiyorum.

Soru 6: Daha önce de belirtildiği gibi, Black Desert’ın ilk çıkışından bu yana epey bir zaman geçti. Gelecekte çıkacak Büyük Çöl ve Büyük Okyanus gibi büyük ölçekli içerikleri merak ediyoruz.

Büyük Çöl ve Büyük Okyanus gibi kullanıcıların çeşitli ihtiyaçlarını karşılayabilecek içerikler eklemeyi sürekli düşünüyoruz. Örneğin Büyük Okyanus, gemilerle daha geniş bir alana yayılma fırsatı haline geldi. Bununla birlikte, dünyanın dört bir yanındaki kullanıcıların Büyük Okyanus’ta takas gibi çeşitli ihtiyaçları olduğundan, bu ihtiyaçlar doğrultusunda oyuna dahil edecek içerikler planlamaya devam edeceğiz.

Ek olarak, optimizasyon ve stabilizasyona odaklanarak içerikleri sürekli olarak iyileştiriyoruz. Ayrıca oyun içi dünyanın genişlemesi üzerinde hala müzakereler yapmaktayız. Tüm içeriklerin kullanıcı ihtiyaçlarını karşıladığından emin olmak için çabalamaya devam edeceğiz. Black Desert’ta ne kadar çeşitli içerik ve geniş alan varsa, optimizasyona da o kadar fazla dikkat edilir. Bu nedenle de geliştirme süresi artar. Ancak pes etmiyoruz, bölgelerin optimizasyonunu ve genişletilmesini planlamaya devam ediyoruz.

Soru 7: Tüm stüdyoların geliştirme sürecini göz önünde bulundurarak, gelecekte Hashashin gibi daha fazla içerikleri umut edebilir miyiz?

Elbette. Hashashin’in eklenmesiyle organizasyonumuzun yapabileceği daha çok şey olduğunu öğrendik. Bu fırsat sayesinde, daha önce bireysel olarak yaptığımız bir içeriğin aynısını aynı anda tanıtabildik. Bu sadece yeni fikirler ve zorluklar üstlenmemizi sağlamakla kalmadı, aynı zamanda daha fazlası için kendimize meydan okumaya devam etmemiz için bizi daha da zorladı. İnanıyorum ki bir gün aynı anda dünyadaki tüm platformlara içerik ekleyebileceğiz.

Soru 8: Pearl Abyss’in yeni nesil oyun motoru yalnızca yeni oyunlara uygulanacak. Black Desert motoru da geliştirilecek mi?

Black Desert’ın piyasaya sürülmesinden sonra bile, optimizasyon, performans ve grafik kalitesini iyileştirme ve çeşitli seçenekler sunma yoluyla motorunu geliştirmeye devam ettik. Özellikle mevcut versiyondan farklı bir kalite sağlamak için Remastered versiyonu üzerinde çalıştık.

Kalitenin iyileştirilmesi önemlidir, ancak bunun bir MMORPG türü olduğu düşünüldüğünde, optimizasyona daha çok dikkat edilmelidir. Bunun nedeni dünyanın genişlemesi ve dahil edilecek çok fazla içerik olmasıdır. Örneğin, her Fetih Savaşında meydana gelen bir gecikmeyi bildiren bir sorun vardı ve sunucu özelliklerini sağlamamıza rağmen, hala iyileştirilmesi gereken bazı alanlar vardı. Bu nedenle, oyunu daha temel ve radikal bir şekilde optimize etmenin bir yolunu arıyoruz.

Soru 9: Gelecekte Black Desert IP’nin gelişimini nasıl yönlendirmeyi planlıyorsunuz?

Black Desert IP, Pearl Abyss ve tüm platformlar için en önemli niteliktir ve genişletmeye devam edeceğimiz bir nitelik olacaktır. Hala pek çok eksiklik var ve tamir etmek, iyileştirmeye ve harika performanslar göstermesini sağlamaya devam etmek, ömür boyu bizim sorumluluğumuz olacaktır.
Her hafta çok çalışıyoruz ve bazen sorunları halletmek için geç kalıyoruz ama asla pes etmiyoruz. Vazgeçmediğimiz için yavaş yavaş yeni fikirleri deneyebildik. Gelecekte de mevcut içeriklerle ilgilenirken, aynı zamanda yeni fikirlerin peşine düşmeye devam edeceğiz.

Soru 10: Son olarak, Maceracılara söylemek istediğiniz bir şey var mı?

Black Desert şu anda, dünyanın her yerinden Black Desert’ın keyfini çıkaran tüm Maceracılar sayesinde PC, mobil ve konsol gibi herhangi bir platformda kullanılabilen bir oyun IP’sidir. Bu vesileyle tüm Maceracılara teşekkür etmek isterim. Hashashin güncellemesi ile aynı karakteri çeşitli platformlarda deneyimleyebilecekler bu da daha fazla ve çeşitli kullanıcılara ulaşmamızı sağlayacak.

Gelecekte yapmamız gereken şey, eğlence sağlamak, ancak yeni fikirleri denemeye ve yalnızca Pearl Abyss’in yapabileceği şekilde meydan okumaya devam etmektir. Pearl Abyss ve Black Desert’ın bu hedefe ulaşması için Maceracıların geri bildirimleri çok önemlidir. Kullanıcılardan, resmi internet sitesindeki topluluk sayfamız aracılığıyla bize harika fikirler vermeye devam etmelerini rica ediyorum. Uzun zaman boyunca sevilen bir oyun ve IP olmak için çabalamaya devam edeceğiz.

Black Desert İdari Yapımcısı Kim Jae Hee ile yapılan röportaj buraya kadardı. Kim Jae Hee, Black Desert evreninde maceracıları neyin beklediğine dair tüm cevapları sizlere aktardık. Umuyoruz ki tatmin edici cevaplar almışsınızdır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir